Tuesday, 25 February 2014

25 WONDERFUL TIPS FOR BETTER LIFE!!!



1. Take a 10-30 minute walk every day. & while you walk, SMILE.

It is the ultimate antidepressant.

2. Sit in silence for at least 10 minutes each day.

3. When you wake up in the morning, Pray to ask ALLAH's guidance for your purpose, today.

4. Eat more foods that grow on trees and plants and eat less food
that is manufactured in plants.

5. Drink green tea and plenty of water. Eat blueberries, broccoli,
and almonds.

6. Try to make at least three people smile each day.

7. Don’t waste your precious energy on gossip, energy vampires, issues of the past, negative thoughts or things you cannot control.
Instead invest your energy in the positive present moment.

8. Eat breakfast like a king, lunch like a prince and dinner like a
college kid with a maxed out charge card.

9. Life isn’t fair, but it’s still good.

10. Life is too short to waste time hating anyone. Forgive them for
everything !

11. Don’t take yourself so seriously. No one else does.

12. You don’t have to win every argument. Agree to disagree.

13. Make peace with your past so it won’t spoil the present.

14. Don’t compare your life to others. You have no idea what their journey is all about.

15. No one is in charge of your happiness except you.

16. Frame every so-called disaster with these words: ‘In five years,
will this matter?’

17. Help the needy,Be generous ! Be a ‘Giver’ not a ‘Taker’

18. What other people think of you is none of your business.

19. Time heals everything.

20. However good or bad a situation is, it will change.

21. Your job won’t take care of you when you are sick. Your
friends will. Stay in touch.

22. Envy is a waste of time. You already have all you need.

23. Each night before you go to bed ,Pray to God and Be thankful
for what you’ll accomplish, today !

24. Remember that you are too blessed to be stressed.

25.Share this to everyone on your list to help them lead a happier
life…!!!!



With Love, 
Simaa Roslan

Tuesday, 18 February 2014

Sabun Marine Essence@Sabun Ketiak Memang Wangi

Allhamdulillah


"Wanginyee"... "Bestnyee bau Sabun nie".."terujanyaa tak sabar nak mandi" ni la antara ayat-ayat pelanggan Sabun marine essence yang sangat berpuas hati dengan haruman Sabun marine essence.. Bukan sekadar haruman tapi juga berpuas hati dengan kelebihan Sabun marine essence 100% semulajadi yang berkesan membantu merawat masalah kulit yang dialami.. Bestt sangat! :)







Sebarang pesanan bole hubungi simaa ye... :)

Bagi anda yang berminat untuk memulakan perniagaan sendiri dengan produk terhangat dan terlaris marine essence bole hubungi simaa yea.. Peluang untuk anda menjana pendapatan dari rm1000 -rm5000 bulanan. 

Love,
Simaa Roslan

Monday, 17 February 2014

12 Jenis Bahaya Lidah


Comel kan baby nie..hehe ini Sekadar gambar hiasan :)

Cerita pasal Lidah, alhamdulillah Kita dikurniakan Lidah untuk berbicara, bercakap tapi sedarkah Kita yang Lidah Kita juga bole jadi Lidah yang berbahaya..bahaya yang macam mana???

Ketahui 12 jenis bahaya lidah menurut Imam Al-Ghazali 

1. Perkataan yang tidak bermanfaat boleh membuatkan hati menjadi kasar

2. Mereka yang banyak bercakap, dia banyak berbohong

3. Bersembang kosong.Padahal ciri-ciri orang beriman adalah mereka yang sentiasa menghindarkan diri daripada perkataan dan perbuatan tidak bermanfaat

4. Menyebabkan pertengkaran dan dendam

5. Banyak bicara Akan menimbulkan permusuhan antara kelompok dan golongan

6. Mereka Akan berbohong dengan mengaku sebagai Pakar suatu bidang

7. Ucapan Akan mengandungi makian dan cacian

8. Ucapan yang mengutuk seseorang atau satu golongan

9. Ungkapan syair atau nyayian boleh membangkitkan nafsu kebinatangan seseorang

10. Senda gurau yang memperolok-olok orang lain. Rasulullah SAW bersabda: "Sesungguhnya mereka yang mentertawakan teman-temannya mereka Akan jatuh ke dalam neraka, lebih jatuh dari bintang suria."

11. Membuka rahsia orang lain

12. Bersumpah palsu: semua itu merosak nilai-nilai amanah.
Rasulullah Saw bersabda "waspadalah terhadap pembohong!sebab pembohong dan orang-orang yang zalimm Sama-Sama dalam neraka". - Ibnu Majah 

Seorang sahabat pernah bertanya kepada Rasulullah:
"Apa penyebab terbesar orang masuk neraka?"
Baginda menjawab: Kerana Lidah dan kemaluannya".
-HR At- Tarmidzi

DOA kita setiap hari semoga DILINDUNGI DARIPADA BAHAYA LIDAH ini...aminnn


Love,
Simaa Roslan

Wednesday, 12 February 2014

Pakej Kecantikan Marine Essence from Top to Toe :)

Alhamdulillah

Hi lovelies....
Memandangkan ramai client yang bertanya bagaimana untuk merawat masalah kulit badan , kulit kepala yang mereka hadapi , jadi simaa ingin kongsikan tentang kehebatan set marine essence dalam merawat, menjaga, memelihara kecantikan dan kesihatan kulit anda ...opsss bukan setakat kulit malah gigi pun boleh cantik dan sihat tauuu :)

Set penjagaan Marine Essence terdiri daripada

Sabun marine essence bar (ketul)
Marine essence body wash (liquid)
Marine essence shampoo
Marine essence ubat gigi



Kesemuanya berasaskan GARAM BULUH yang sangat memberi manfaat kepada kesihatan dan kecantikan…


Jom kita ketahui KELEBIHAN setiap produk MARINE ESSENCE ni..

Sabun marine essence bar (ketul) dan body wash (liquid) masing-masing ada keistimewaan dengan HARUMAN yang memikat … wangi dan menenangkan .. Kelebihan dan fungsi kedua-duanya sangat bermanfaat pada kesihatan dan kecantikan kulit!



Kelebihan Sabun Marine Essence Bar & Marine Essence Body Wash:-

#cerahkan ketiak dan celah-celah badan kita yang gelap.
#hilangkan daki dan kesan gelap kat leher, siku, lutut dan buku lali.
#kurangkan dan membantu untuk hilangkan gatak-gatal      badan
#antara produk terbaik untuk kurangkan kesan radang, eczema
#kurangkan pigmentasi pada kulit muka dan badan
#membantu kurangkan masalah jerawat belakang badan
#melembutkan, melembabkan dan mencerahkan kulit
#sabun yang beraura...rasa fresh and energetic setiap kali lepas mandi dengan sabun ni.

Info lanjut mengenai bahan-bahan ramuan :- 




Nikmati Rambut Sihat, Cantik bersinar dengan Syampu Marine Essence.


Kelebihan Syampu Marine Essence :-

#Menyihatkan dan melindungi kulit kepala dan rambut
#Menghapuskan radikal bebas yang berbahaya daripada merosakkan sel-sel kulit kepala dan rambut (Anti-Penuaan)
#Membantu memulih dan memperbaharui sel-sel kulit
#Mengekalkan kulit kepala dan rambut dalam keadaan baik
#Pelembab semulajadi untuk kulit kepala dan rambut


Info lanjut mengenai bahan-bahan ramuan semulajadi :-



Dapatkan gigi sihat, putih, bersih menawan dengan ubat gigi marine essence.



Ubat gigi garam buluh pertama kalinya dengan ramuan botani Xylitol dan Pheno-SFE untuk gigi yang bersih, gusi yang sihat dan nafas yang menyegarkan setiap hari!

Kelebihan Ubat Gigi Marine Essence :-

#Mencegah kaviti gigi
#Mencegah masalah gusi
#Mencegah pertumbuhan plak
#Menguatkan enamel gigi yang lemah
#Menanggalkan kotoran
#Mencegah nafas berbau
#Menyihatkan dan menguatkan gigi dan gusi
#Menyembuhkan luka kecil gusi, ulser mulut, gusi berdarah.

Info lanjut mengenai bahan-bahan ramuan semulajadi


Bagi anda yang ingin dapatkan set marine essence dengan harga penjimatan atau ingin menjadi agen seluruh malaysia dengan pendapatan rm 500 - 1000 bulanan bole hubungi simaa.


-simaa roslan - 
012 -637 4069



Tips Beauty & Health ~ Benefits of Dates

10 Amazing Health Benefits Of Dates



Cholesterol & Fat
Dates are good choice who are looking to loss weight.In any weight lossdiet plan dates are included,because dates are free from any type of cholesterol and also contain less amount of fat.

Proteins
Dates are rich source of proteins and essential minerals that helpful to body functioning. Proteins are main building blocks for muscles.

Vitamins
Who are looking up to overcome vitamin deficiency dates are good choice.It contains almost all vitamins such as B1,B2,B3,B5 are very common and also A1 and C vitamin.

Energy
Energy is very important in our busy schedule.Natural sugars present in the dates will helps to boost up your energy in the body and gives you instant result.

Potassium & Sodium
Dates are rich source of potassium which will helps to protect us from the risk of a stroke in the body.It also reduce cholesterol.High amount of potassium and less amount of sodium is a good combination for a healthy nervous system.

Iron
Dates are rich source of iron which can be helpful in iron deficiency.Most of the people fails to consume adequate amount of iron because of adding other ingredients in their meal.Fluorine present in the dates are also helps from tooth decaying.

Constipation
People suffering with constipation(difficulty in emptying the bowels) for those people dates soaked in water will gives better result.

Detoxifying the body
Dates are also used to detoxifying the body after over consumption of alcohol.Dates are also helpful to gain weight  who are suffering with under weight problems such as iron,proteins and vitamin deficiency.

Cure cancer
It cures abdominal cancer and are also well known for night blindness and eyesight problems.

Skin problems
By consuming dates we can combat so many skin problems such as stretch marks vitamin B deficiency.Lack of vitamin B may cause different skin problems.It has a natural source of vitamin B.It can also strengthen hair follicle and prevent hair loss.





Rahsia Senyuman Menawan Dengan Ubat Gigi Marine Essence

ALHAMDULILLAH

Ada penyelesaian bagi anda yang mempunyai masalah gigi@gusi sensitif? Inginkan gigi yang sihat, bersih dan menawan?? Dapatkan gigi sihat, putih, bersih yang menawan dengan ubat gigi marine essence.

Ubat gigi garam buluh pertama kalinya dengan ramuan botani Xylitol dan Pheno-SFE untuk gigi yang bersih, gusi yang sihat dan nafas yang menyegarkan setiap hari!










Kelebihan Ubat gigi Marine Essence :-

#Mencegah kaviti gigi
#Mencegah masalah gusi
#Mencegah pertumbuhan plak
#Menguatkan enamel gigi yang lemah
#Menanggalkan kotoran
#Mencegah nafas berbau
#Menyihatkan dan menguatkan gigi dan gusi
#Menyembuhkan luka kecil gusi, ulser mulut, gusi berdarah


Ramuan

1) Garam Buluh / Bamboo Salt
- Sumber kaya dengan mineral penting untuk menyihatkan gigi dan gusi
- Membantu menyembuhkan luka kecil gusi, gusi berdarah, ulser mulut

2) Xylitol
- Menguatkan enamel gigi dan mencegah kerosakan gigi
- Membantu memperbaiki kerosakan gigi

3) Pheno-SFE (Ekstrak Teh Pu-erh)
- Menghapuskan radikal bebas yang berbahaya daripada merosakkan sel-sel gigi dan gusi
- Membantu membaiki dan memperbaharui sel-sel

4) Gliserin / Glycerin

- Pelembap semulajadi yang hebat


Bagi anda yang ingin mendapatkan Ubat Gigi Marine Essence yang 100% SELAMAT. SUCI. BERSIH boleh hubungi simaa yea…


012-6374069
-simaa roslan-