Dalam Mihrab Cinta....

ALHAMDULILLAH...


Pertama kali menonton filem DALAM MIHRAB CINTA yang ditayangkan di TV AL-HIJRAH terus jatuh cinta dengan filem indah karya Habiburrahman El Shirazy ini…Dah menonton lebih 3 kali pun still tak rasa boring…jalan cerita filem ni memang sarat dengan mesej keagamaan dan kehidupan, JANGAN sewenang-wenangnya menjatuhkan hukuman pada seseorang tanpa diadili, bukti dan saksi yang kukuh.. 

Betapa sayangnya ALLAH pada hamba-hambaNYA…Ujian yang diberikan ALLAH tanda DIA sayang pada hamba-hambaNYA yang benar-benar beriman… tersentuh dengan watak yang dibawa oleh Dude Harlino sebagai Syamsul Hadi memang sangat berkesan dalam filem ini..jom ikuti sinopsis ringkas tentang filem DALAM MIHRAB CINTA ….

“ Syamsul (Dude Harlino) pemuda 20 tahun-an bertekad menuntut ilmu di sebuah pesantren(sek pondok) di Kediri, meninggalkan kehidupannya yang cukup nyaman. Disini ia bertemu dengan Zizi (Meyda Sefira) putri pemilik pesantren yang pernah ditolongnya ketika dijambret di kereta, yang kejadian tersebut membuat mereka jadi dekat.

Dipesantren ini Syamsul terusir karena dituduh mencuri akibat fitnah sahabatnya sendiri Burhan (Boy Hamzah). Kemudian karena keluarganya sendiri juga tidak mempercayainya, hingga benar-benar membuat Syamsul menjadi seorang pencopet.

Di tengah kekacauan dan kegelapan hidupnya ini Allah memberikan jalan baginya untuk bertobat dan mempertemukannya dengan Syilvie (Asmirandah) seorang gadis solehah.. “

Apakah Syilvie nantinya yang akan berjodoh dengan Syamsul ataukah Zizi yang bakal jadi pendamping hidupnya?” 


FULL FILEM DALAM MIHRAB CINTA....



Selepas filem Dalam Mihrab Cinta mendapat sambutan , dari filem telah dibuat menjadi drama episode...belum berkesempatan tengok Dalam Mihrab Cinta versi drama.... ;)

Bunga-Bunga Cinta - OST Dalam Mihrab Cinta......

Tak pernah terlintas di benakku
Saat pertama kita bertemu
Sesuatu yang indah tumbuh dalam gundah
Harum dan merekah

Tulus hatimu buka mataku
Tegar jiwamu hapus raguku
Membuncah di hati harapan dan suci
Menyatukan janji

Bunga-bunga cinta indah bersemi
Di antara harap pinta padaNya
Tuhan tautkanlah cinta di hati
Berpadu indah dalam mihrab cinta

Membuncah di hati harapan dan suci
Dalam mihrab cinta...



Love,

Simaa

Comments

Popular posts from this blog

Resipi Nasi Minyak Tanam

Cozuma CC Cream Menutup Cela sambil Merawat Kulit.

25 WONDERFUL TIPS FOR BETTER LIFE!!!